Friday, September 11, 2009

….. (14 0250H Mei 2009)

Sesekali, kalau bisa aku berkata-kata,

Terluah sesuatu kemurungan yang telah sekian lama bertandang…

Sesekali, bila aku mula berbicara,

Terukir sejenak kebingitan perit semalam…

Sesekali, andai aku bersandiwara,

Terhasil lakonanku menutup aibku…

Sesekali, jika aku terbayang luka,

Terterbit bahagia jauh di ufuk utara…


Semakin jauh aku meniti,

Terasa dinihari terik mengambil upayaku…

Semakin aku cuba lupakan,

Terlebih kerap ia menemani benakku…

Semakin aku inginkan kebahagiaan,

Terus menerjah setiap kedukaan dahulu…

Semakin aku menyendiri,

Terbayang semakin aku ingin mati…


Sebuah sesuatu yang takkan sembuh,

Tetap membatasi ungkapan kata…

Sebuah kisah yang sangat pedih,

Terus membayangi lipatan usia…

Sebuah hidup yang tidak lagi terurus,

Terbayang sejahtera yang silam…

Sebuah impian yang telah musnah,

Terusanlah aku begini…


-safwan-

No comments:

Post a Comment