Tuesday, September 29, 2009

Bercumbu Bayangan… (29 0107H September 2009)

kecewa adalah makananku...

sakit adalah temanku...

luka adalah sahabatku...

sendiri adalah hidupku...

sunyi adalah iramaku...

malam yang memelukku...

siang aku dan lenaku...

hidup meninggalkanku...

mati menungguku...

tiada lagi gerunku...

tiada lagi tundukku...

Malam ini aku cuba mendengari melodi “Munajat Cinta”…

Cuba mengamati setiap bait dari liriknya…

Cuba menghayati setiap apa yang ingin disampaikan oleh Dewa dalam lagunya ini…


Dewa – Munajat Cinta

Malam ini, ku sendiri…

Tak ada yang menemani…

Seperti malam-malam…

Yang sudah- sudah…

Hati ini selalu sepi…

Tak ada yang menghiasi…

Seperti cinta ini…

Yang selalu pupus…

Tuhan kirimkan lah aku…

Kekasih yang baik hati…

Yang mencintai aku…

Apa adanya…

Mawar ini semakin layu…

Tak ada yang memiliki…

Seperti aku ini…

Semakin pupus…

-safwan-

No comments:

Post a Comment