Sunday, September 27, 2009

Bagaimana Aku Menghadapi Segalanya...

dalam cuti puasa baru-baru ini...
seorang wanita yang sedang mengalami kemurungan jiwa membuat satu panggilan...
aku angkat dan dia akui segalanya...
terus bertanya, bagaimana aku menghadapinya....
jawabku....

"the thing that you've lived with, is the thing you'll never live without. you just need to live it through."

aku pernah menyintai seorang wanita...
aku sangat-sangat menyintai dia...
tibalah satu hari di mana aku sedari aku dan dia tidak lagi bersama...
betapa aku menyesal...
tapi aku sudah tak mampu buat apa lagi...
maka aku memilih untuk terus hidup dengan kenanangan aku dan dia...
bukan terbayangkan dia...
atau meraih simpati sehingga aku tak mampu teruskan hidup aku lagi...
tapi kenangan itulah menjadi tauladan aku menempuh hari-hari akan datang...
ianya membentuk aku seperti aku hari ini...

itu sahaja pesan aku padanya...
bagaimana untuk diadaptasikan supaya kenangan itu tidak menjadi sesuatuyang memeritkan....
aku tiada jawapan yang spesifik....
tapi bagiku...
semuanya atas kekuatan mental...
sentiasa aku pesan pada yang meminta pesan dariku...
"positive thinking is the key to everything"
"always look at the bright side of everything"

walaupun masa ini aku masih tidak membuka tulisan ini pada sesiapa...
aku masih menulis apa yang aku katakan...
semoga satu hari ada yang membacanya...
dan dapat membantu sesiapa...

-safwan-

No comments:

Post a Comment